Hovedkomiteen legger planer for fremtidens kirker

I helgen var fellesrådets Hovedkomite på seminar på Hadeland sammen med kirkevergen og hans stab. Kirkebruksplan, budsjett og enhetlig ledelse var blant flere punkter som stod på arbeidsplanen.

Fellesrådets hovedkomite og kirkenvegens stab var samlet på Hadland for å legge planer for fremtidens kirke i Oslo.

Hovedkomitten er fellesrådes arbeidsutvalg. I den sitter det en representant fra hvert prosti og en fra bygg og vedlikeholdskomiteen.

Hovedkomiteen forbereder og innstiller saker til fellesrådet. Den stramme økonomiske situasjonen preger naturlig nok hovedkomiteens arbeid, men det er også sterkt fokus på visjoner for fremtidens kirke. Hovedkomiteen og kirkevergen søker stadig å styrke samarbeidet og relasjonene med menighetene, bispedømmerådet og ikke minst kommunen som bevilgende myndighet.