Hvilepuls og makspuls på Holmlia

Holmlia kirke inviterer til tre ukers festival! På Pulsfestivalen kan du oppleve alt fra klassiske perler med Arve Tellefsen og Kjetil Bjerkestrand, til festkonsert med feiring av Dolly Parton som fyller 75 år i år.

Hvilepuls og makspuls på Holmlia

- Vi ønsker å ta pulsen på nærmiljøet, samtida og kunsten gjennom en årlig festival på Holmlia, sier organist og festivalsjef, Hans Olav Baden.

Han håper å skape både hvilepuls og makspuls hos festivalpublikummet.

- 300 aktører står på scenen i løpet av de tre festivalukene. Mange er lokale fra Holmlia, men det er også stas å invitere noen nasjonale og internasjonale artister til Pulsscenen, fortsetter han, og er tydelig stolt over å få musikerlegenden Arve Tellefsen til Holmlia.

Festivalen byr på et mangfold av konserter innen mange sjangre og det blir debattkvelder og ulike kulturarrangementer - både i kirka, på biblioteket og på Forandringshuset. Du får full oversikt på pulsfestivalen.no

20 år etter Benjamin

I 2001 ble Holmlia og Norge rystet av landets første rasistisk motiverte drap. 21. oktober inviterer festivalen til en sterk og innholdsmettet kveld med forfatteren Anne Bitsch som har gitt ut den kritikerroste boken "Brorskapet - en historie om drapet på Benjamin Hermansen". Hun vil sammen med andre engasjerte samfunnstemmer samtale om utenforskap, rasisme og om Holmlia som lokalmiljø – i lys av både fortid, nåtid og framtid.

Artistene Nosizwe og Sisi bidrar gjennom kvelden med stor stemmekraft og kruttsterke låter – kun ledsaget av Joel Rings sjelfulle kontrabass. Asta Busingye Lydersen leder oss gjennom kvelden som programleder.

Festivalutstillingen er også viet denne 20-årsmarkeringen. Både på kirketorget og i Holmliaparken vil du kunne oppleve utstillingen "Benjamin glemmes ikke", som ser på sammenhengen mellom drapet på Benjamin Hermansen og Black Lives Matter-bevegelsen.

høstPULS

I 2020 skulle over 450 aktører stått på scenen under Holmlia kirkes nye festival i fastetida, Pulsfestivalen. En del av arrangementene ble gjennomført, men sammen med resten av verden måtte Holmlia kirke stenge pga. Covid-19, og mange av konsertene og arrangementene måtte avlyses. Det planlagte programmet til PULS21 var svært innholdsrikt, men måtte dessverre også avlyses. Høsten 2021 ser verden litt annerledes ut, og Holmlia kirke inviterer til utsatt festival, høstPULS, 14. okt – 7. nov. 2021.

Les mer og kjøp billetter på www.pulsfestivalen.no