I tjeneste for byen

Kanskje har du allerede sett dem rundt i Oslo? KfiO har fornyet sin bilpark med 7 el-drevne servicebiler. Alle med påskriften «I tjeneste for byen». -En fin måte å synliggjøre kirken på, mener Kirkevergen.

Kirkeverge Robert Wright er glad for at KfiO har fått nye miljøbiler som skal bidra til å synliggjøre kirken i bybildet.

-Endelig har vi fått erstattet gamle fossile drifts- og administrasjonsbiler, forteller bygg- og eiendomssjef Andrè Selli. -Leasingavtalene på de gamle bilene hadde gått ut eller de hadde oppnådd en alder som gjorde dem svært dyre å vedlikeholde og drifte. Vi har også fått nye lifter og tilhengere, sier Selli.

Det grønne skiftet

-Det grønne skiftet er med oss, og bilparken blir nå i hovedsak elektrifisert og sponset med støtte fra Enova. Vi har leaset åtte driftsbiler og kjøpt inn to nye tilhengere og en lift. Vi skal også få ytterligere to administrasjonsbiler og en lift, informerer Selli.

Det er montert ladestasjoner på strategiske plasser rundt kirkebygg.

Synliggjøre kirken

-Vi hadde også et ønske om å bidra til å synliggjøre kirken i bybildet, sier kirkeverge Robert Wright. Alle biler har fått påskriften «I tjeneste for byen» i tillegg til Den norske kirkes logo og Kirkelig fellesråd i Oslo.