Kirken i Holmenkollstafetten

Lørdag er det Holmenkollstafett. Fagerborg menighet stiller med eget lag. Det samme gjør andre kirkelige foreninger og institusjoner. Løypa går rett utenfor kirken og kirkebakken er en populær møteplass med salg av vafler og pølser gjennom hele dagen.

Lørdag er det Holmenkollstafett, og Fagerborg menighet stiller med eget lag.

Menighetsrådsmedlem Magne Mjærum er lagleder for Fagerborg menighets stafettlag. Diakoniutvalget i menigheten, med diakon Gunn Iren Tangen i spissen, sørger for at det er vafler og pølser og god stemning på kirkeplassen i Norabakken.

-Vi har stilt lag siden 2016, forteller Magne Mjærum. Ofte har Uranienborg menighet også stilt eget lag, og sikkert flere andre menigheter. -Det er en flott måte å synliggjøre kirken på, og vi gleder oss hvert år til å heie frem laget vårt, sier Magne.

Kirken er åpen og mange benytter anledning til å sette seg ned på utekafeen eller låne toalettet. Menighetens lag forventes å passere kirken like før klokken 15. Det er nestleder i MR, Trine Mollan, som har fått sjarmøretappen i år. Bislett guttekor skal synge fra kl.1453. Kl. 1600 har guttekoret stor konsert med orkester og solister inne i kirken.