Mestermøte i orgelfestival

Denne uken er det orgelfest over hele Oslo. Ingen festival uten fellesrådets og kommunens orgelskole. Lærer Kristoffer Myhre Eng inviterte publikum til konsert og kantor Inger-Lise Ulsrud til mestermøte i Sofienberg kirken.

Orgelskolen inviterte til konsert og mestermøte i Sofienberg kirke under orgelfestivalen. Til høyre "orgelmester" Inger-Lise Ulsrud og orgellærer Kristoffer Myhre Eng.

Det ble virkelig en fest i Sofienberg kirke mandag i festivaluken. Bach, Graigner, Sveinsbø, Grieg, mer Bach og improvisasjon rundt "Twinkle twinkle little star" stod programmet.

Orgelelevene til Kristoffer Myre Eng i orgelklubben Sofie imponerte og briljerte. Og i samspill med Kristoffer og Inger-Lise Ulsrud, kantor i Uranienborg kirke og professor ved Musikkhøyskolen, ble det både lekent, lærerikt og underholdende.

Kirkelig fellesråd i Oslo driver orgelskolen sammen med Oslo kommunale musikkskole. Sofienberg kirke er fast undervisningssted. Kirken har et av de nyeste og flotteste orglene i byene og er nye orgeltalenter verdig.

Etter konserten var det mestermøte. Der Ulsrud gav respons og tips og spilte med hver enkelt elev. De som ville  av publikum fikk flokke seg oppe på galleriet og lære, se og høre.