Musikalsk vår i Røa

Nå er vi midt i fastetiden, og påsken nærmer seg med stormskritt. Det er skrevet mye flott musikk for disse periodene i kirkeåret, og derfor blir det nå mange konserter og ekstra musikk ved gudstjenestene i Røa kirke

Våren og påsken er i anmarsj, og med det flotte musikalske opplevelser i mange av kirkene i Oslo. Røa peker seg ut, her kan du lese mer om det.

Påskens gudstjenester i Røa

På gudstjenesten langfredag kommer Eline Hjelle og spiller meditasjonsmusikk på blokkfløyte. 1. påskedag, som jo er en festdag, kommer Atle Tømmervik og spiller trompet for oss.

Konserter i fastetiden

Det blir konserter fire fredager på rad i fastetiden. Det blir orgelnatt ved Olav Morten Wang fredag 17. mars kl. 21 og Gunnar Petersen-Øverleir fredag 24. mars kl. 21.

Påskeuken innledes fredag 31. mars kl. 19.30 med orgelkonsert ved den berømte organisten Wolfgang Kogert fra Østerrrike. Kogert er organist ved Hofmusikkapelle i Wien. Det er sjelden vi får så storfint besøk hos oss, så jeg håper mange vil komme og oppleve denne konserten.

På langfredag 7. april blir det tradisjonen tro orgelnatt på kl. 2100. Medvirkende i år er Ingeborg Fimreite, fiolin og Gunnar Petersen-Øverleir, orgel. Vi får høre musikk av J. S. Bach, N. Hakim, K. M. Karlsen m.fl.

Stor korkonsert i Røa kirke søndag 16. april

Søndag 16. april kl. 18.00 fremfører Røa kirkes kammerkor med orkester og solister J. S. Bachs kantate nr. 147, «Herz und Mund und Tat und Leben».  Den berømte koralen «Jesus bleibet meine Freude» er en av satsene i denne kantaten. Nå får du høre den i sin rette sammenheng – slik Bach fremførte den i Leipzig i 1723.