Mye å glede seg til i kirkene i påsken

Kirkene i Oslo har mye program denne påsken.

Mye å glede seg til i kirkene i påsken

Sjekk skjerikirken.no for alle arrangementene.

Under følger et lite utvalg av det som skjer:

31. mars til 1. april:

Oslo domkirke: Out of Darkness oppsetning 31. mars og 1. april – med blant andre Ane Dahl Torp og Oslo domkor.

Palmesøndag (02.02):

Holmlia kirke kl 1100. Palmeopptog og gudstjeneste.

2. april til 4. april

Potterpåske i Fagerborg kirke. Åpningsseremoni 02.04 kl. 1900. Pottergudstjeneste 03.04 kl. 1900. Aktiviteter ute og inne på dagtid. Filmfremvisning på nettene.

Skjærtorsdag (06.04):

Påskemåltid Skjærtorsdag kl. 1700. Skjærtorsdagsgudstjeneste kl. 1900.

Langfredag (07.04):

Langfredag klokka 17.00 – Korsvandring. En stille byvandring i solidaritet, går fra Jernbanetorget. Biskop Kari Veiteberg. Kirkens Bymisjon.

Pasjonsgudstjeneste i Nordstrand kirke kl. 1900.

Påskeaften (08.04):

Som en del av Påske & Pasjon:

4-4 finner i år sted på lørdag 8 april kl 13 (i Mariakirkeruinen i Middelalderparken i Gamle Oslo) – på Påskeaften – og forfatterne er:

M. Simonsen, Håvard Rem, Maria Schrattenholz, Ellen Mari Thelle.

Påskenatt (08.-09.04):

Gudstjeneste på påskenatt kl. 2300. Oslo Domkirke.

Første påskedag (09.04)):

Høymesse i Uranienborg kirke kl. 1100.

Annen påskedag (10.04):

Påskefestgudstjeneste Østerås kirke med Lisa Børud kl. 1800. Tradisjonsrikt i lokalmiljøet med utdeling av påskeliljer.