Velkommen til Røa musikkfestuker: Crescendo!

Velkommen til Røa musikkfestuker 2023: Crescendo! Med hele 11 konserter og 3 gudstjenester gjennom to uker fra søndag 22. oktober til søndag 5. november.

Velkommen til Røa musikkfestuker: Crescendo!

Sølvguttene og Lübecker Knabenkantorei åpner Røa Musikkfestuker søn. 22. oktober

Røa Musikkfestuker arrangeres for nittende gang i perioden søndag 22. oktober til søndag 5. november.

Søndag 22. oktober kl. 1800 åpner selveste Sølvguttene sammen med Lübecker Knabenkantorei årets festival i Røa kirke. I de påfølgende to ukene blir det til sammen 11 konserter i Røa kirke.

Ketil Bjørnstad opptrer fredag 3. november med konserten «Røa i mitt hjerte» hvor han bl.a. tar utgangspunkt i oppveksten på Røa.

I år er et av de musikalske høydepunktene den franske komponisten Gabriel Faurés sitt vakre Requiem som fremføres lørdag 28. oktober. Det er et verk med vakre klanger og ikke de store utbrudd. Men desto større virkning når han legger inn noen meget virkningsfulle crescendi.

Som vanlig  blir det et stort spekter av forskjellig musikalske uttrykk og konserttyper. Med orgelkonserter, familiekonsert, klaveraften, unge talenter, Orgelnatt med Mikkel Gaup, joik, Stabsmusikken mm. Alle konsertene foregår i Røa kirke.

På Røa Musikkfestuker oppføres musikken live og akustisk. Kom og hør kirkas flotte Ryde & Berg-orgel med alle dets farger og klangnyanser, det nydelige Bechstein-flygelet og Røa kirkes flotte akustikk.

Hele programmet finner du her: Røa musikkfestuker -23.pdf (kirken.no)

Les mer og bestill billett på www.musikkfest.net eller www.facebook.com/musikkfest

Billetter kan også kjøpes ved inngangen.