Maria i Bibelen møter Maria i Koranen

25. november kl 15 i Rødtvet kirke og 4. desember på Ammerud aktivitetssenter forteller Mehda Zolfaqari og Anne Berit Evang fra hvert sitt sted om den modige kvinnen som er så sentral i både islam og kristendom.

Maria i Bibelen møter Maria i Koranen

I Rødtvet kirke er det mulig å komme og høre om Maria den 25. november kl 15. Dette er åpent for alle. Fortellerforestillingen er en del av arrangementet "på sporet av det hellige". Men man kan også komme bare på dette. Åpent for alle.

Mariafortellingen er også utgangspunktet for "jentekvelden" vi arrangerer på Ammerud aktivitetssenter 4. desember kl 18. Der fortelles det om Maria fra kristent og islamsk perspektiv. Mye er forskjellig, men det er også noen spennende likhetstrekk. Det blir dialog rundt dette og om mot til å være seg selv. Åpent for jenter i alderen 14-ca 18 år.