Førsteklasses skolestartgudstjeneste

Det å begynne på skolen er en viktig overgang i livet, for både små og store. I kirken ønsker vi å markere og feire dette i gudstjenesten. Vi inviterer hver høst alle skolestartere til denne gudstjenesten og alle får utdelt 6-årsbok.

Førsteklasses skolestartgudstjeneste

Hei alle barn som skal begynne på skolen!

Hver høst er det skolestart. Dette er en spennende tid, med mye nytt som skjer. Noen gleder seg og noen gruer seg. Det er noe nytt, noe som markerer en viktig overgang i livet. Det er mange nye barn og voksne å bli kjent med og mye nytt å lære. Å begynne på skolen er spennende.

I Grorud kirke feirer vi hver høst skolestart med en førsteklasses gudstjeneste. Vi snakker litt om det å gledegrue seg, og tenner lys og ber for alle førsteklassingene. Vi har også en bok som alle skolestarterne får - Din helt egen 6-årsbok. De som har fått en skolesekk kan gjerne ta den med i kirken.

6 årsbok.jpg

Etter gudstjenesten fortsetter vi feiringen med kaker, boller og saft.