Påskekonsert

Ikke gå glipp av årets påskekonsert med det profesjonelle vokalensemblet EARLY VOICES lørdag 23. mars kl. 16.

Påskekonsert

Kjøp billetter her (NB. OBOS-rabatt): Responsoria - Musikk for pasjonstiden // Holmlia kirke (ticketco.events)

Gesualdos «Responsoria et alia ad Officium Hebdomadae Sanctae spectantia» er et omfattende og stort pasjonsverk satt til påskehøytiden for seks sangere a capella, med iørefallende og utfordrende klanger. På denne konserten fremfører Early Voices utdrag fra verket med tekster fra Skjærtorsdag og påskeaften, satt opp mot samtidskomponisten Arvo Pärts enkle, stilrene komposisjoner, og norske folketoner.
———
Mer om utøverne:
Early Voices er en profesjonell tidligmusikkvintett bestående av sangere med omfattende erfaring fra noen av landets fremste ensembler. De fremfører europeisk barokk- og renessanserepertoar med nordisk klangideal. Early Voices’ fem medlemmer er erfarne solister og ensemblesangere med bakgrunn fra blant annet Det Norske Solistkor, Trondheim Vokalensemble, Vocal Art, Kilden Vokalensemble, Det Norske Damekor m.fl. Ensemblet er for anledningen utvidet med bass Olle Holmgren.

Konsertserien er støttet av Kulturrådet, OBOS og Nordlandet menighet.

Barn/ungdom under 18 år, gratis inngang.

Early Voices er:
Kristine Våge, sopran