Vi trenger deg som frivillig!

Kun takket være frivillig støtte i form av penger, omsorg og engasjement er det mulig å drive en levende, kristen menighet i vårt nærmiljø

Vi trenger deg som frivillig!

Kunne du tenke deg å gjøre bare èn liten tjeneste for menigheten?

Hver minste lille tjeneste er verdifull, fordi de samlet skaper en kraft som kan flytte fjell. Det er erfaringen Oppsal menighet har gjort seg etter 50 år med blant annet nestekjærlighetsarbeid, misjonsarbeid, trosopplæringsarbeid, musikalsk arbeid, og gudstjenestearbeid. Når alle bare gjør litt, oppnår man utrolig mye mer enn hvis noen enkelte skal gjøre masse. Tro derfor ikke at du kan erstattes av noen andre, eller at ditt bidrag er overflødig uansett hvor lite det måtte være.

Det finnes garantert en trivelig oppgave hos oss

Ikke tenk på menighetsarbeid som et ork. Det er helt unødvendig, for velger du de oppgavene du trives med vil utbyttet bli stort både for kirken og for deg. Vil du jobbe med ungdom? Eller kanskje de syke og ensomme? Er du interessert i bønn? Vil du heller stelle med planter? Muligens passer det best å få en oppgave som du kan utføre helt alene? Eller er du typen til å lede allsang foran en stor forsamling? Uansett hva du ønsker å bidra med vil det være til gagn for menigheten så lenge motivasjonen kommer fra hjertet. Så ikke vær redd for å si ifra.

Kan vi få komme med noen forslag til deg?

Forhåpentligvis vil noen av menighetens nåværende tjenester kunne passe med dine interesser, og din tidsplan. Her kommer en knippe generelle oppgaver som passer for de aller fleste:

Fast givertjeneste

Du bestemmer selv hvor mye du vil gi, hvor ofte, og hvor lenge. Tryggheten menigheten får fra en stabil inntekt gjør investeringen din dobbelt så effektfull. Her kan du lese mer.

Naboposten-ombærer

Man skal aldri undervurdere hvor vikig det er for et menighetsblad å ha faste utdelere. En ubemannet rute vil kutte menighetens informasjon til hundrevis av husstander, og gjøre det vanskeligere å få annonsører. Her kan du lese mer.

Gudstjeneste-medarbeider

Å lese dagens tekst, telle kollekten, eller koke kaffe, er alle positive måter å bli bedre kjent med andre kristne som også bryr seg om menigheten sin. Du blir del av et team og del av kirkens unike egenart. Her kan du lese mer.

Lyst på flere forslag?

Det er så mange oppgaver og behov i Oppsal menighet at bare fantasien setter grenser. Vi trenger konfirmantledere, formiddagstreff-kaffekokere, søndagsskolelærere, snømåkere, barnekorledere, og mange, mange flere medarbeidere.

Vårt beste råd er at du tar kontakt med en av våre ansatte. Staben har den beste oversikten over hva som skjer i menigheten, og kan tipse deg om tjenester som passer. Huk tak i en av dem neste gang du er i kirken, eller kontakt menighetskontoret. Vi trenger deg!

Kontaktinformasjon for Oppsal menighet

Oppsal kirke: Solbergliveien 85, 0683 Oslo