Konsert for arabisk lutt. Og, utstillingen Mellom murene

Konsertprogrammet for høsten 2018 i Østre Aker kirke starter søndag 26. august kl. 19.00. Da blir det først konsert for arabisk lutt, og dernest åpning av fotoutstilling. Vel møtt til en spennende stund i Østre Aker kirke!

Konsert for arabisk lutt. Og, utstillingen Mellom murene

De som deltar, er

Geko Fattal, lutt
Nadim Khoury, lutt
Reiner Schaufler, foto

Mellom murene

Foto-utstillingen MELLOM MURENE sammenligner Berlin-muren og barrieren på Vestbredden.
De to grenseanleggene har mye til felles – ikke bare skapte og skaper de geografiske «øyer» som ikke kan forlates uten videre av menneskene innenfor - begge grenser provoserer også helt forskjellige meninger og holdninger.
Men en ting skiller dem: Mens Berlin-muren er historie, blir barrieren i Vestbredden stadig lengre og høyere.

Om utøverne

Geko Fattal kommer opprinnelig fra Libanon og har bodd i Norge siden 1996. Fattal har spilt oud siden han var 10 år og har lang erfaring innen tradisjonell folkemusikk fra Midtøsten.
Han er utdannet pedagog med mastergrad innen matematikk. Etter flere år som lektor ved Manglerud videregående skole, er han fra 2014 ansatt ved Kuben videregående skole i Oslo.
Geko har spilt i følgende grupper: Geko Fattal group, Trio Fattal, SteinSaksPapir, Tiar og Trioryst
Han har gitt ut platene «November» og «Tiar».

Nadim Khoury har i mange år spilt arabisk lutt ved siden av jobben som førsteamanuensis i freds- og konfliktstudier på Bjørknes Høyskole. Han er også post doc i filosofi ved Universitetet i Tromsø. I perioden 2012-2014 var han amanuensis og avdelingsleder i statsvitenskap ved Al Quds-Bard Honors College i Palestina.

Reiner Schaufler er teolog og fotograf med base i Oslo og på Senja. Han har to ganger tidligere stilt ut i Østre Aker (2014 Forgjengelighet og håp – graffiti i Grinilund kirke og 2015 INNE-UTE - portretter av mennesker og bygninger i Bjørvika).

Billetter ved inngangen (200 / 150 / barn, ungdom og studenter gratis).