Avskjed med Svein Helge Rødahl

Så var det ugjenkallelig slutt. Menigheten sa farvel til Svein Helge Rødahl, som blir pensjonist etter nær seks år som sokneprest hos oss. Store og små, fra alle grener av menigheten, samarbeidspartnere og venner fra fjern og nær, var samlet til misjonsgudstjeneste og stor kirkekaffe for å si takk. Les videre og se en mengde bilder fra den store dagen.

Avskjed med Svein Helge Rødahl

Som en kan se fra bildene nedenfor, var kirken fylt under gudstjenesten og det måtte ekstra bord til under kirkekaffen. Det var musikalske innslag bl.a. fra Alna Vocalis, Charlie's Vocal Combo, representanter for den Eritreiske lutherske kirke i Norge, fra Nerina Weiss og Ieva Berzina. Det var hilsener fra prost, menighetsråd, stab og en rekke andre, og utallige flere fikk sagt farvel til en avholdt sokneprest og venn mer på tomannshånd.

Mange understreket Svein Helges spesielle evne til å komme i kontakt med, og samarbeide med alle slags mennesker. Og Svein Helge selv pekte i sin preken og under kirkekaffen på betydningen av misjon og å komme nærmere Jesus Kristus.

En stor festdag som du kan gjenoppleve litt fra ved å se på bildene nedenfor.