Verdig avslutning for Formiddagstreff

Så er Formiddagstreff historie - etter 40 års virksomhet. Onsdag 10. januar var det juletrefest med glede (og litt vemod), på Formiddagstreffs siste møte. Klikk videre og les fra festen og se bildene.

Takk og blomster til de mest sentrale aktørene i Formiddagstreff de senere årene, Edna, Grete, Ragnhild, Åse, Sol og Anne Margarethe.

Jørgen Estdahl, som døde i 2015, startet Formiddagstreff for 40 år siden. Siden har det vært et månedlig treffpunkt med variert innhold. Nå var tiden inne for å avvikle, og det ble behørlig markert med juletrefest, Tvetenkoret, blomster, marsipankake og god stemning.

Diakon Anne Stge Beck ønsket velkommen og ledet festen. Så var det hyggelig bidrag fra Tvetenkoret med juletilknyttede sanger (og noen mer frittstående). Innimellom var det ønskekonsert med julesanger med Carsten Schuerhoff ved pianoet.

Så var det kaffepause. Her var det jubileumskake hvor Solveig Estdahl fikk æren av å ta første stykke på vegner av Jørgen. Solveig var ellers også meget aktiv med å tilrettelegge formiddagstreff sammen med Jørgen.

Etter loddsalg og trekning var det som seg hør og bør gang rundt juletreet. Og deretter andakt ved Carsten Schuerhoff der han tok utgangspunkt i et uvanlig detaljert julekrybbebilde og minnet om at det er plass til alle ved krybben, i Jesu nærhet.

Og så til slutt: Svein Helge Rødahl holdt en avslutningstale for Formiddagstreff, og minnet om at alle verktøy, som bl.a. Formiddagstreff, har sin tid og må etter hvert skiftes ut med andre, når behovene forandres. Han takket også varmt dem som har stått på for treffet, og sammen med Anne Stige Beck delte han ut en plante til de sentrale aktørene for å markere denne takken.

Sammen med Tvetenkoret sang så hele forsamlingen til slutt Deilig er jorden.

Nedenfor ser du noen bilder fra festen.