Grete Gregersen vant jubileumskonkurransen

Grete Gregersen vant premiekonkurransen i jubileumsbladet for Haugerud kirke i vår. Bak på bladet kunne en svare på spørsmål om Haugerud kirke. Vinner ble trukket ut og bekjentgjort søndag 23. august, og premien ble av praktiske grunner overrakt under kirkekaffen 6. september.

Grete Gregersen vant jubileumskonkurransen

Spørsmålene kan du se i lenken nedenfor. Mange hadde svart, og vinneren fikk som gave "Den store ferie-Quiz-boka". Pluss hederlig omtale her, naturligvis.

Så svarene: Det er veldig mange rom i Haugerud kirke, særlig i underetasjen. Tar en med stort og smått, får vi det til å bli litt over 50 rom! Merket på ytterveggen på kirka kalles Jerusalemkorset. På alterteppet kan en se ordet LYS vevd inn på høykant, nederst, til venstre for alteret. Det er flere ord, det står Fra mørke til lys, vanskelig å se, men de er der, nederst til venstre. Det skyldes at dette er navnet på teppet, gitt av kunstneren Else Marie Jakobsen. Endelig, teller en opp alle personer på teppet pluss alle litt uklare menneskeliknende skikkelser, får vi det til å bli like over 50! Men er en litt strengere på hva en regner som mennesker, og hva en regner som rom i første spørsmålet, blir det i begge tilfeller like under 50. Svarene på første og siste spørsmål avhenger derfor litt av øynene som ser og hvordan en oppfatter spørsmålet. Juryen har derfor vært romslig og godkjent flere mulige svar her.

Gratulerer til Grete Gregersen!