Det er her det skjer!

Skolen har ikke begynt ennå, mange er fortsatt i feriemodus, men høsten kommer og melder sin ankomst. En høst som lover å bli begivenhetsrik!

Det er her det skjer!

Så var vi i gang igjen, staben er tilbake fra ferie, samlet på kontoret, og vi gleder oss over å treffe mange kjente igjen, på gudstjenester og i andre sammenhenger, hverdagen vender tilbake - og vi har fått hvilt og har fått nye krefter til å gå i gang igjen.

Mange tråder tar vi opp igjen, omtrentlig der hvor vi slapp dem. Frokost/lunsj-treff i Haugerud kirke er i gang igjen, snart følger Biblioteket i Østre Aker menighetshus, Fredagskvelder for ungdommer i Haugerud kirke og Amigos-klubben har lagt planer for hele høsten - godt av folk fortsatt har glød og engasjement og står på - vi er avhengig av det.

Høst, det betyr også at det er tid for markedsdag rundt Østre Aker kirke igjen, det var så fint og vellykket i fjor, så vi går for det også i år, sett av datoen allerede nå: Lørdag 19. september.

Men høsten er mer enn å ta opp tråder, samle tråder på nytt, høsten er også tiden for å sette i gang nye ting!

I Haugerud kirke starter vi opp med SuperXdag. Torsdag 27. august åpnes dørene for første gang og vi tenker oss omtrentlig dette: kl. 16.45 begynner vi, kl. 17.00 er det middagsservering, fra kl. 17.30-18.30 er det mulighet for å dele seg, gjøre noe i grupper - vi får se hvem som blir med og hva slags grupper vi får til, kanskje noe til barna, gjerne med sang og musikk, kanskje en Korsveigruppe, kanskje noen vil bare sitte, drikke kaffe, lese avis, skravle, strikke - før vi avslutter i kirken sånn rundt kl. 18.30. Bli med, gammel eller ung, med eller uten barn, små og store!

I Østre Aker menighetshus tar vi sikte til å få ungdomsklubben i menighetshuset åpnet igjen, to ungdommer ville gjerne få det til og det er jo veldig flott!

Alt dette er selvsagt mulig fordi det er mange dyktige og inspirerende frivillige å spille på lag med og i september er det valg, det er det skrevet et annet sted om på sidene. Men det kan ikke sies ofte nok: Takk til alle som har vært med i menighetsrådet og i forskjellige utvalg! Takk at dere stod på i fire år! Og nå sier vi samtidig: Takk til alle som stiller til valg!

Og vi gleder oss, og det er virkelig fint, at vi kan ønske velkommen to nye medarbeidere i staben. 11. august har Line Halvorsrud begynt i et vikariat i kateketstillingen (i halv stilling) og 1. september begynner Hanne Kristin Sørlid som kapellan hos oss, også det i halv stilling. Vi ønsker begge velkommen!

For Haugerud kirke sin del fører det med seg at vi "kroner" 40-års-jubileum for kirken med stor og festlig ordinasjonsgudstjeneste. Biskop Ole Christian M. Kvarme kommer til Haugerud kirke, søndag 13. desember, for å ordinere Hanne Kristin Sørlid. Sett av dagen - den første presteordinasjonen i Haugerud kirke, det er stas å få med seg.

Takk til alle som er trofast med, velkommen til alle som vil være med, for første eller for hundrede gang, velkommen til en begivenhetsrik høst alle sammen!