Klimatoppmøte i Groruddalen

Grønn gruppe i Østre Aker og Haugerud var godt representert under Klimatoppmøte i Groruddalen 7. mars. Et myldrende liv og spennende diskusjoner på Furuset bibliotek og aktivitetshus.

Klimatoppmøte i Groruddalen

Et bredt spekter av deltakere

Det var veldig mange forskjellige deltakere, det var flott at menigheten fikk være del av dette. Naturvernforbundet i Groruddalen, Groruddalen miljøforum, Miljøagentene Veitvet, Alnaelvas venner ... for å nevne noen.

Og også bydelutvalgslederne var med, bydelene rapporterte om klare målsettinger for å nå Oslos klimamål. Noen stikkord er samarbeid, grønne midler, elsykler, utlånssentraler og mye annet. Mange små grep utgjør en stor forskjell.

Så var Andreas Hasle med, fra samferdsels- og miljøkomiteen, Helene Amundsen fra CICERO og sjefsarkitekt Gerrit Mosebach fra Plan- og bygningsetaten.

Var det barna, Miljøagentene Veitvet, som startet det hele, så var ungdommene med under avslutningen, fortalte om forurensingen av Fossumbekken.

Bærekraftig liv

Viktig - alt sammen! Og Grønn gruppe vil gå videre med engasjementet og vil starte opp med Bærekraftig liv.

For Bærekraftig liv kommer handling først.
Positive handlinger utløser mot, håp, mening, glede og nye relasjoner.
Vi tror gode, konkrete handlinger gir holdningsendringer.

For eksempel

- God boliger og smarte nabolag

- Mat & dyrking

- Samhandling og gjenbruk