Konfirmantleir

Også i år har konfirmantene vært på leir - på Tt15 på Gjøvik, nesten seks dager med moro, undervisning, sol, underleirsprogram, regn, tørre vitser, fortellinger fra Bibelen, konsert, gudstjeneste og aktiviteter, også på Gjøvik gård.

Konfirmantleir

Sammen med konfirmantene fra Ellingsrud og Furuset menighet var vi på tur til Gjøvik fra 23.-28. juni, temmelig nøyaktig 75 konfirmanter.

Det var mye forskjellige program, basen vår var på Fredheim skole, med blikk over Mjøsa, derfra drog vi til Fjellhallen for å være med på undervisning, konsert, gudstjeneste og Globalløp, vi drog til heldagskativiteter, til for eksempel fotball, kano, topptur, re-design og mye annet, vi drog på seminar, "Sunt&sant" var et av dem, hvordan forholder vi oss til vår egen kropp og andres kropp, i et samfunn som fokuserer utseende og seksualitet, men vi var også på Fredheim skole hvor det var gruppesamlinger og kveldsprogram av forskjellig slag - og alt ble holdt sammen av overskriften over leiren: DET STORE BILDET - vi ser bare deler, av oss selv, av andre, av alt som er rundt oss, men vi skal øve oss å se mer, se flere og flere biter av et større bilde, skal relatere oss og andre til dette. Et spennende tema, et spennende oppdrag: Se mer og mer av det store bildet.

Det er klart at et slikt opplegg trenger støtte og hjelp fra mange, men de viktigste støttespillerne skal fremheves: våre tolv ungdomsledere fra både Ellingsrud, Furuset, Østre Aker og Haugerud - ungdommer for ungdommer, det er noe, det.