Friluftsgudstjeneste Kristi himmelfartsdag

Mange steder er det tradisjon med friluftsgudstjeneste Kristi himmelfartsdag. Hos oss var det friluftsgudstjeneste ved Østre Aker kirke. Det ble en god opplevelse, i vakre omgivelser og godt vær.

Friluftsgudstjeneste Kristi himmelfartsdag

Seniorprest Svein Helge Rødahl, som forrettet ved gudstjenesten, sier:

Da været så ut til å bli strålende, ble kantor Ieva og jeg enige om at vi ville feire gudstjenesten ute – rundt blomsterbedet på kirkebakken ved Østre Aker kirke. El-piano og gitar ble tatt med fra Haugerud kirke, kirketjener Sophie tok med blokkfløyte og Kari stilte som kirkevert og gjorde i stand kaffe og kaker til kirkekaffen.

Vi var ikke så mange, men dog flere enn Jesus og hans disipler (!), og vi som var der, fikk en fin opplevelse i mai-solen med Ordet, nattverdbordet og bønn og lovsang i fokus. Det runde blomsterbedet på kirkebakken egnet seg veldig godt til en slik samling, der vi benket oss rundt blomstene.

Til kirkekaffen sto det allerede benk og bord på plass. Riktig fint og hyggelig ble det! Bør gjentas, slik at mange får mulighet til å komme.

Bildene fra forberedelse og feiring kan gi mersmak!