Ta imot nye medarbeidere! - Oppdatert: se bilder fra kirkekaffen

Vi er glade for å kunne ønske to nye medarbeidere velkommen i staben, Line Halvorsrud som kateketvikar og Hanne Kristin Sørlid som kapellan. Vi treffer begge på gudstjenesten i Haugerud kirke søndag 13. september, hvor de blir skikkelig presentert. På gudstjenesten blir det også informasjon om misjonsprosjektet.

Ta imot nye medarbeidere! - Oppdatert: se bilder fra kirkekaffen

Hanne Kristin Sørlid kjenner mange fra før, hun har hatt praksis i menigheten under teologistudiet og kjenner menigheten godt. Line Halvorsrud er ny for de fleste og vil ha ungdomsarbeidet som en sentral oppgave, bl.a. ungdomsklubben Nede i Østre Aker menighetshus.

Vi har spurt dem om hva som er spesielt viktig for dem i menigheten. Line svarer: Siden jeg skal jobbe med ungdomsarbeid, er det viktig for meg å skape ungdomsengasjement og få ungdommene til å føle seg hjemme.

Hanne Kristin sier dette: Jeg synes bredden og oppslutningen i menigheten er så flott. Jeg tenker både på bredden i tilbud og på oppslutningen hos de mange som deltar og hos dem som er med som frivillige. De frivillige er de viktigste arbeiderne i menigheten har jeg hørt sagt, og det er ikke dumt uttrykt. Viljen til å bruke tid på menighetsarbeid er ofte uttrykk både for et ønske om å tilhøre det kristne fellesskapet og å kunne utvikle og tilby fellesskapet til andre. Den positive oppslutningen her forteller meg at det er mange som kjenner at de har noe de ønsker å dele og gi videre.

Om arbeidsoppgavene sier Line: Når jeg tenker på de arbeidsoppgavene jeg skal ta fatt i, så ser jeg fram til å bli kjent med mange nye mennesker og bidra til at unge mennesker føler tilhørighet i kirka vår.

Og Hanne Kristin sier det slik: Jeg ser fram til å møte mennesker med det aller beste budskapet – Guds kjærlighet og nåde. Jeg gleder meg til å få jobbe med liturgi og fordypning i tekster, men først og fremst å få møte mennesker, i hverdagen, på søndager og ved spesielle anledninger i livet.

Og hun legger til: Jeg er glad for at jeg fikk bli kjent i menigheten da jeg var her i praksis under studiet og at jeg som nyutdannet teolog har fått akkurat den jobben jeg helst ville ha – i Østre Aker og Haugerud!

Hyggelig sagt, synes vi, og igjen så veldig mye velkommen til dere begge! Vi gleder oss.

PS.

Søndag 13. desember blir det en storhending i menigheten, da blir Hanne Kristin Sørlid ordinert som prest – i Haugerud kirke, med festivitas og kirkelig øvrighet. Sett av dagen!