Afrikanske blåtoner møter norske åndsfrender

Velkommen til ny konsert i toppklassen i Østre Aker kirke søndag 22. april 2018 kl. 19! Bandet Offroad, ledet av Becaye Aw, forener elementer fra vestafrikansk og norsk folkemusikk til en usedvanlig samklang.

Afrikanske blåtoner møter norske åndsfrender

Bandleder Becaye Aw er sanger, komponist og ikke minst en usedvanlig gitarist som har utviklet en særegen spillestil, inspirert av den vestafrikanske harpen kora. I tillegg til å være østlending, er han hjemme i Mauritania og Senegal.

Becaye har samarbeidet med giganter som Ali Farka Touré, og til konserten har han med seg den fabelaktige perkusjonisten Sidiki Camara fra Mali og Oslo, dessuten tre av Norges beste folkemusikere: Erik Sollid (hardingfele), Liv Ulvik (sang) og Sigrun Eng (cello).

En forsmak på konserten finnes her: https://open.spotify.com/album/0p41bafSPFk4sXxm4AmExm

Vi har som vanlig både kortautomat og muligheten for VIPPS. Prisene er: 200 / 150 / studenter, barn og ungdom gratis.

Velkommen i Østre Aker kirke søndag 22. april kl. 19!