Livet seirer over døden!

I tillegg til påskegudstjenestene i menighetens egne kirker, er det lørdag 20. april 2019 påskenattsgudstjeneste for hele prostiet i Grorud kirke klokka 23. Påskenattsmessen er en av de eldste gudstjenester vi kjenner til. Den har vært feiret siden år 300.

Livet seirer over døden!

Her i Groruddalen har vi hatt påskenattgudstjeneste siden 1995. Flere av prostiets prester deltar.

Menigheten kommer inn i en mørklagt kirke. Når gudstjenesten begynner får alle tent hvert sitt lille lys. Dette er de eneste lysene frem til den store lovsangen synges og Kristus er oppstanden. Da kimer klokkene og alle lys tennes. Vi går bokstavelig talt fra mørke til lys, fra død til liv. Vi får ta del i den store feiringen, alt livet har vunnet over døden, at vi er fri.

Hjertelig velkommen til alle.