Hva vet du om Haugerud kirke? Premiekonkurranse

Nå har du en sjanse til. Premiekonkurransen bak på jubileumsbladet for Haugerud kirke 40 år har fått utsatt frist til 22. august! Nå kan du vise hva du kan om kirka, og få premie og heder attpå.

Hva vet du om Haugerud kirke? Premiekonkurranse

Meningen var først å kåre vinner av konkurransen på markedsdagen 9. mai. Det passet ikke så godt da, det skjedde så mye annet samtidig. Derfor er fristen utsatt til 22. august slik at vinneren kan kåres under kirkekaffen søndag 23. august og bli behørig hedret da. Og dermed har du sommeren til å spekulere på, eller stikke innom for å kikke.

Og spørsmålene var:

1) Hvor mange rom er det i Haugerud kirke?
A: 1-20    B: 21-50    C: 51-100

2) Hva kalles merket på ytterveggen som er så spesielt for Haugerud kirke?
A: Korsfarerkorset    B: Haugerudkorset    C: Jerusalemkorset

3) I det store alterteppet i kirkerommet er det vevd inn noen ord. Hvilket av disse finnes der?
A: LYS    B: GUD    C: ÅND

4) I alterteppet er det flere ord. Hvilke? Hvorfor er de der?

5) Hvor mange personer kan en se i alterteppet?
A: 1-20    B: 21-50    C: 51-100

Svarene sendes til Østre Aker og Haugerud menighet med e-post: post.oah@oslo.kirken.no eller brev: Østre Aker og Haugerud menighet, Postboks 33 Haugerud, 0616 Oslo - og må altså være kommet fram innen lørdag 22. august.

Lykke til!