Salmer i ny drakt

Vel møtt til jazzkonsert: Salmer i ny drakt, i Østre Aker kirke søndag 27. oktober 2019 kl. 18. Konserten blir også helt spesiell ved at den markerer avslutningen av den ni-årige virksomheten med konserter og utstillinger i Østre Aker kirke.

Salmer i ny drakt

Konserten

Jazzkonserten Salmer i ny drakt fremføres av gruppen Hymn, som består av

• Eirik Roland Egeberg-Jensen; sang
  • Bjørn Husom; trompet/flygelhorn
  • Bjarte Rimehaug; piano
  • Daniel Lind; bass
  • Hector Novas; trommer/perkusjon.

Vi ønsker velkommen til denne spennende konserten i Østre Aker kirke søndag 27. oktober 2019 kl 18.00.

Billetter ved inngangen (200 /150 /gratis for studenter, barn og ungdom).

Vemodig avskjed

I tillegg til å være en spennende konsert i seg selv, har den en annen side. Den blir den siste i den  niårige virksomheten Kultur i katedralen med konserter og utstilllnger i Østre Aker kirke.

Som et resultat av nedskjæringer har bispedømmerådet vedtatt at virksomheten i Østre Aker kirke skal trappes mye ned. Menigheten skal nok ha enkelte gudstjenester og andre kirkelige handlinger, men kultur er ikke nevnt. Derfor må Kultur i katedralen legges ned i nåværende form.

Vi håper at du har hatt noen fine opplevelser hos oss og skulle ønske vi kunne fortsette. Men slik blir det altså ikke.

Konserten med Hymn 27. oktober kl. 18 blir den siste. Har du anledning til å komme og være med på "gravøl" for Kultur i katedralen, er du hjertelig velkommen.