Stor konsert i katedralen

En sjelden begivenhet lørdag 17. oktober 2015 i Østre Aker kirke: Minsk kammerorkester er på turne, og har Oslo-konsert i vår kirke. Og hva mer er, blant solistene finner vi vår egen Ieva Berzina! Nå har du sjansen, kom og hør!

Stor konsert i katedralen

En sjelden begivenhet venter førstkommende lørdag kl. 19 i Østre Aker kirke. Orkesterkonserter holdes stort sett i Oslo sentrum, men Minsk Kammerorkester har altså valgt katedralen i Groruddalen som turnéstopp. Konsertprogrammet er mangfoldig. Vi får høre nyskreven musikk av nålevende komponister som Kjell Mørk Karlsen, Morten Gaathaug og Kjell Marcussen, og klassiske perler som Crisantemi av Puccini og ikke minst den flotte klaverkonserten nr. 4 av selveste Beethoven.

Dessverre ble orkesterets egen dirigent forhindret, men det har lykkes å engasjere den internasjonalt anerkjente Rune Bergmann, som stepper inn på meget kort varsel. Utenom ham vil også to studenter fra Norges Musikkhøgskole få prøve seg som dirigenter.

Solistene er Ieva Berzina, klaver, Povilas Syrrist-Gelgota, bratsj og Torill Syrrist-Gelgota, cello.

Som alltid kjøpes billettene ved inngangen, mens barn og ungdom kommer inn gratis.