Tore Granerud bisatt

Torsdag 30. desember ble Tore Granerud bisatt fra Haugerud kirke. Familie og venner deltok, sammen med følgesvenner fra badmintongruppa, Haugerud idrettsforening og Østre Aker og Haugerud menighet.

Foto: Dag Endal

Tore Granerud bodde på Haugerud siden 1968. Tre år senere ble han valgt inn i Haugerud idrettsforenins første styre, og han var aktiv i badmintongruppa fram til høsten 2019. Han har mottatt en rekke utmerkelser og priser for engasjementet sitt. Haugerud idrettsforening har laget en egen minneside som du kan lese her: Tore Granerud er gått bort | Haugerud Idrettsforening (haugerudif.no)

Tore har dessuten engasjert seg sterkt i menighetens liv, helt siden Tveten menighet feiret gudstjenester i gymsalen på Tveita skole. Han har i alle år vært med som frivillig i menighetens gudstjenesteliv og har vært trofast med ogsa i andre sosiale sammenhenger i menigheten, alltid en aktiv og tydelig, men ikke høyrøstet ildsjel. Menigheten har mye å takke for.

At Tore var å stole på, at han var en kjernekar, det vitnet også minneordene under bisettelsen om. Tore var en vedsatt nabo og en svært avholdt familiemann; den store bonusfamilien hans rundt Krishanti, søstrene og barna hennes fortalte om det. Tore var deres støtte og bauta i livet.

Her kan du også lese en liten reportasje fra menighetens markering av Tore Graneruds 90-års-dag: Tore Granerud 90 år - Østre Aker og Haugerud menighet (kirken.no) Og nedenfor tre bilder fra selve bisettelsen.