Storsatsing i nærmiljøet - Menigheten er med

Det blir skikkelig gatefest for folk på Trosterud og Haugerud lørdag 1. og søndag 2. september! Aktiviteter, underholdning og moro for hele familien. Menigheten er tungt inne, og tjuvstarter arrangementet søndag med utegudstjeneste i Trosterudvillaens hage kl. 11 før resten av aktivitetene starter kl. 12. På lørdag er det lørdagskafe i Haugerud kirke.

Fra utegudstjenesten ved Trosterud/Haugerud-dagene i fjor. Foto: Haugerud I.F.

Til helgen blir det Trosterud/Haugerud dagene og igjen er Østre Aker og Haugerud menighet aktiv i forbindelse med dette.

Lørdag 1. september kl. 12-14

Lørdagskafe i Haugerud kirke

Søndag 2. september

Da blir det fullt program i hagen rundt Trosterudvillaen.

Vi begynner med gudstjeneste kl. 11, så blir det hilsener ved Arshad Jamil, tidligere styreleder i Islamic Cultural Center og Øyvind Stabrun, prost i Groruddalen prosti. Så går det sin gang med musikk, mini-konserter, stands ved Haugerud idrettsforening, speiderne, judo, bydelen, kafeteria, grill … her kan du lese hva HIF skriver: https://haugerudif.no/kom-pa-gatefesten-ved-trosterudvillaen-pa-sondag/

Og dagens Akers Avis hadde en fin forhåndsomtale: https://groruddalen.no/kultur/samles-til-storfest/19.24399

Menigheten er selvsagt representert, gudstjenesten er nevnt, men så skal vi ha aktiviteter med fokus på barn og unge – for å vise noe av det gode arbeidet vi driver i og for lokalmiljøet.

Kirka er med når lokalmiljøet er i bevegelse, det er bra, så vi sees, både her og der!