Velkommen Anne!

Noen har allerede vært så heldige å møte vår nye diakon, Anne Stige Beck, da hun var innom på besøk torsdag 28. september. Dere som ikke har møtt henne, og må vente til hun begynner 16. oktober, klikk videre og få vite litt mer om henne.

Velkommen Anne!

Jeg kommer fra Skodje som er nabokommune til Ålesund, sier Anne. Jeg flyttet første gang til Oslo da jeg begynte min utdanning på Diakonhjemmet i 1988. Jeg bodde i Oslo i 12 år, de siste fem årene på Oppsal hvor jeg var menighetsdiakon. I år 2000 flyttet jeg til Kongsberg fordi Philip, min nåværende mann, og hans sønn Benjamin bodde der. I Kongsberg var jeg blant annet diakon i Kongsberg menighet og avdelingsleder i Kirkens Bymisjon. De to siste årene har vi bodd i Spania og vært vertskap på sjømannskirka i Torrevieja.

Anne valgte diakonutdanning etter at hun var ferdig utdannet sosionom.

Jeg ønsket en diakonal forankring som sosialarbeider, sier hun. Diakoni er kirkens kroppsspråk, og for meg faller det mer naturlig å "gjøre" enn å vitne med ord.

Som menighetsdiakon brenner hun for at alle skal vite og forstå at alle mennesker er skapt i Guds bilde og er elsket av Ham.

Vi trenger alle å bli sett, møtt og bekreftet, og få utfordringer som gjør at vi kan vokse og utvikle oss, sier Anne. Som menighetsdiakon ønsker jeg å bidra til at menigheten kan være et sted for trivsel og vekst, og hvor mennesker får erfare Guds kjærlighet.

16. oktober nærmer seg med stormskritt:

Først og fremst gleder jeg meg til å bli kjent med menigheten og alle menneskene som utgjør menigheten. Så gleder jeg meg til å finne min plass og få være med å utvikle fellesskapet videre smiler Anne.

Fem kjappe:

Kaffe eller te?   Kaffe

Yndlingsrett?  Lasagne

Katt eller hund?   Katt

Yndlingsfarge? Grønt

Har du en hobby? Å synge i kor