Utekirke for store og små

En utendørs trossamling for alle aldersgrupper

En barnehånd som holder forsiktig i tuppen av en grønn gren

I Den norske kirke ønsker vi å skape inkluderende fellesskap mellom mennesker og styrke relasjonen mellom mennesker og natur. Utekirke er noe alle kan bli med på!

Opplegget er lagt opp etter FNs bærekraftsmål og vi har fokus på et tema per samling etter årstid som har paralleller til troen og livet. Utekirke skaper rom for å dele tanker og erfaringer i en løs og uformell ramme. Vi bruker enkle liturgiske uttrykk som f.eks. lese kort bibeltekst, lage takkealter, be enkel bønn og si velsignelsen.

Vi går på tur sammen til et nærliggende grøntområde (f.eks. park eller skog) hvor vi spiser, prater, utforsker og lærer gjennom aktiviteter tilrettelagt for ulike aldersgrupper. Om man kommer sammen som familie, en gruppe eller som enkeltindivid er det noe fint og spennende å oppleve for alle og alle er velkomne til å delta. Vi er på steder som er fremkommelige med barnevogn og rullestol men det kan også være noe ulendt terreng.

Vi arrangerer Utekirke 2-3 ganger per semester. Datoene blir lagt i kalenderen for hvert semester og den finner du under "Hva skjer" i hovedmenyen på denne nettsiden.

Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon?

Send Helene en e-post: AB653@kirken.no

Du kan også lese mer om dette opplegget i brosjyren som ligger lenket nederst på siden og se bilder fra Utekirkesamlinger vi har gjennomført.

Kontaktinformasjon for St. Hanshaugen sokn

KONTORADRESSE