Vi søker kirketjener - deltid

Kunne du tenke deg å jobbe som kirketjener i våre kirker?

Vi søker kirketjener - deltid

Vil du bli kirketjener hos oss?
En kirketjener, eller helge- og høytidsarbeider, klargjør kirken og bistår ved gudstjenester og kirkelige handlinger. Arbeidet medfører helge- og høytidsarbeid. Stillingen lar seg fint kombinere med studier.

Vi har ledige kirketjenerstillinger for jobb i turnus i Gamle Aker og Lovisenberg kirker. Vi ser etter personer som er selvstendige, tar lederansvar og liker å jobbe i team. Stillingene går inn i en turnus i våre kirker. Arbeidet vil hovedsakelig foregå søndag formiddag, noen lørdager ved vielser og lignende, og noe i høytidene som 17. mai, jul, påske og pinse. Av og til kan det også bli aktuelt å være konsertvakt om kvelden. Timeantallet vil variere noe avhengig av antall vielser, eller ekstra gudstjenester som dåpsgudstjenester og lignende. Det kan også være gudstjenester på kveldstid - samt noen torsdager i måneden. Turnus tilpasses de som deler stillingene. Vi er også interessert i flere tilkallingsvikarer - så ta gjerne kontakt uansett om du kunne tenke deg å jobbe mye eller lite.

Nærmeste overordnede er daglig leder i menigheten, men du vil jobbe tett med øvrig stab og frivillige som er delaktige i gudstjenesten.

Arbeidsoppgaver:
- Legge til rette for gjennomføring av gudstjenester og vielser, noen ganger også konserter eller andre arrangementer i våre kirker
- Klargjøring og rydding før og etter gudstjenester og arrangementene
- Kirketjener har brann- og sikkerhetsansvar under gudstjenester og arrangementer
- Lede frivillige medarbeidere under gudstjenestene
- Føre statistikk (hovudsakelig telle antall besøkende og nattverdsgjester

Kvalifikasjoner
- Evne til å løse oppgaver og liker praktisk arbeid
- Erfaring fra menighet og gudstjenesteliv er ikke nødvendig, men er en fordel
- Medlemskap i Den norske kirke er en forutsetning
- Gode muntlige norskkunnskaper
- Over 18 år

Personlige egenskaper
- Vi søker etter en person som er strukturert, selvstendig og tar initiativ
- Du bør også være tillitsvekkende, imøtekommende og utadvendt
- Du trives med ulike mennesker i alle aldersgrupper og har gode samarbeidsevner
- Personlig egnethet vil bli vektlagt

Ansettelsesvilkår/lønn
- Stillingen er ledig fra og med 01.06.2024.
- Lønn etter avtaleverket for kirkelig sektor. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP.
- Arbeidsgiver er Kirkelig Fellesråd i Oslo.

Interessert?
Ta kontakt med daglig leder Andrine Elnes Rabbevåg, tlf. 986 33 918, eller send søknad med cv og referanser til: AR295@kirken.no.

Kontaktinformasjon for St. Hanshaugen sokn

KONTORADRESSE