Offer og givertjeneste

Kirken i Lier driver et omfattende arbeid for barn og unge og et viktig diakonalt, kirkemusikalsk og kulturarbeid. Vi oppfordrer derfor alle til å være med å vise engasjement for kirken vår gjennom gaver og givertjeneste.

Offer og givertjeneste

Menighetens takkeoffer

Under gudstjenestene i kirkene våre samler vi inn takkoffer. Offeret fordeles på ulike gode tiltak lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Mottakeren av takkofferet kunngjøres under gudstjenesten. Det er mulig å gi takkeoffer i våre kirker via Vipps. Menighetene i Lier har følgende Vippsnummer:

Frogner sokn, Vippsnr 87276

Sjåstad sokn, Vippsnr 87280

Sylling sokn,Vippsnr 87279

Tranby og Lierskogen sokn, Vippsnr 87278

Fast givertjeneste eller engangsgaver

Gjennom en avtale med banken din kan du betale inn et fast beløp månedlig eller kvartalsvis til våre menigheter. Gå inn i nettbanken og sett opp en fast overføring til din menighets bankkonto:

Frogner sokn, bankkonto 1503.97.47275

Sjåstad sokn, bankkonto 1503.97.47259 (egen givertjenestekonto)

Sylling sokn, bankkonto 1503.97.47267

Tranby og Lierskogen sokn, bankkonto 1503.97.47232

Du bestemmer selv hvor stort beløp og hvor ofte du vil gi. Du kan også gi gaver via Vipps. Numrene til hver menighet finner du over.

Julekurvaksjonen

Ønsker du å gi gave til den årlige julekurvaksjonen kan du overføre ønsket beløp til bankkonto 7874.015.88086 Lier kirkelige fellesråd. Vær snill og merk overføringe "Julekurvaksjonen".

Du kan også gi gave til julekurvaksjonen på Vippsnr 542189.

Skattefradrag

Gaver til Den norske kirke gir rett til skattefradrag. I 2022 kan du få fradrag i skattepliktig inntekt for gaver med en årlig verdi på 500-25.000 kroner. Dette innebærer opptil 5.500 kroner mindre å betale i skatt. For at du skal få skattereduksjon for din gave krever myndighetene at vi rapporterer inn beløpet for deg, sammen med ditt 11-sifrede fødselsnummer (fødselsdato og personnummer). Så sant vi har ditt fødselsnummer, vil vi sende rapport til skattedirektoratet, og gaveverdien vil automatisk komme til fratrekk på beregningen av skatt i din selvangivelse. For å registrere deg som giver med skattefradrag, send navn og personnummer til lier@kirken.no.

Kontaktinformasjon for Lier kirkelige fellesråd

Besøksadresse:

Frogner menighetshus

Klokkersvingen 1
3403  Lier

Telefon:       409 24 950  (ikke sms)

Telefontid:   Man-Fre 09.00 - 14.30
Besøkstid:   Man-Fre 09.00 - 14.30