Jul med Valdresmål og meining

Lidar kyrkje 10. desember og Rogne kyrkje 14.desember kl.18.30

Jul med Valdresmål og meining

Årets julekonserter i Valdres står for døren, og denne gangen er det enda mer spennende enn noensinne! Bandkollegaene Ørnulf Dyve og Gaute Lein fra det velkjente bandet STAUT har i lang tid drømt om å lage sine egne julekonserter, helst i vakre kirker og selvfølgelig hjemme i Valdres. Etter fjorårets utsolgte suksess, er forventningene skyhøye for årets forestillinger.

Med seg på laget har de også i år de dyktige musikerne Lars Jemterud, kjent fra band som Måndag og Strandingarna, samt Kasper Dyve, en freelancemusiker som for tiden er aktuell med den prisvinnende nykommeren Gunn Kvaale. Kvartetten har tidligere jobbet sammen i studio og på ulike musikalske prosjekter, men dette blir første gang de samles på scenen sammen.

Øvingene er allerede i full gang, og forestillingen vil by på en unik blanding av musikk og dikt skrevet av Dyve senior. Publikum kan glede seg til å høre kjente julesanger i både tradisjonelle og moderne arrangementer, samt noen overraskelser de kanskje ikke har hørt før. Mye av reportoaret byttes ut, men du kan også glede deg over noen herlige svisker fra fjorårets turné.

Så gjør dere klare for en magisk førjulstid med julekonserter som vil varme hjertene deres og gi dere en smak av Valdres som dere aldri har opplevd før!

VEL MØTT!

Kjøp billett her: Ticetco Jul med Valdresmål og meining