Frivillig i kirken?

Sverresborg menighet er en aktiv menighet med mange ulike aktiviteter. Som frivillig i kirka kan du bidra til glede, livskvalitet og et godt lokalmiljø.

Frivillig i kirken?

Hvem kan være frivillig?

Hovedkriteriet for å være frivillig er at du ønsker å gjøre noe for andre. Vi søker etter mennesker med ulike interesser og egenskaper som er i ulike livssituasjoner og livsfaser. Det betyr unge, eldre, voksne, studenter, mennesker i jobb, arbeidssøkende, pensjonister osv.  Til noen oppgaver vil vi kreve politiattest.

Hva?

Du kan engasjere deg som frivillig i mange forskjellige oppgaver. Det er du som frivillig som bestemmer hva du vil gjøre, når og hvor mye du ønsker å bidra.

Liker du å: Synge? Lese dikt? Bake? Være tekstleser i kirka? Koke kaffe? Være sammen med barn og unge? Spiller du et instrument? Kan du gå med menighetsblad? Fotografere? Eller har du ideer …?

Som frivillig får du:

God opplæring, et fint arbeidsfellesskap, mulighet til å bli kjent med nye mennesker, mulighet til å være med å utvikle tilbud for de som bor her og meningsfulle oppgaver.