Kirkepartner Skrivebord i ny drakt

Som skrivebordsbruker blir du i løpet av mai - juni flyttet over på en nyere utgave av Kirkepartner Skrivebord! Dato for dette formidles på egen epost til deg og din organisasjon. Som bruker vil du få nyere utgaver av de kjente Office programmene, og disse vil være tettere integrert med Microsoft skyløsninger.

Kirkepartner Skrivebord i ny drakt

Noen forbedringer og endringer:

• Alle programmene i Microsoft Office er oppgradert fra versjon 2013 til Office 365.
  • Samhandling er forbedret gjennom tett knytning til skylagringsløsningene Onedrive og Sharepoint.
  • Mange er allerede kjent med Teams, som overtar for Skype for Business. Teams er navet for samarbeid i Office 365, og gir forbedret samhandling og kommunikasjon på tvers av enheter.
  • Søk i Outook er kraftig forbedret
  • Ny webmail-løsning på http://outlook.office.com
  • Flere tjenester finner du på http://portal.office.com
  • Ny Outlook-app på mobil gir deg utvidet funksjonalitet, tidligere oppsett på din mobil vil ikke fungere.
  • Gjennom versjonshistorikk og tilgang til slettede elementer kan du selv gå tilbake til de siste 30 versjonene av et dokument, og finne igjen slettede filer i inntil 60 dager. Slettede e-poster kan hentes tilbake i inntil 30 dager.

Når du logger deg på første gang:

• Noen brukere vil oppleve at man ved første oppstart av Office programmene må man logge på en gang til med brukernavn og passord. Dette er normalt, og vil kun skje en gang i måneden.
  • De av dere som har tilgang til delte e-postbokser, må logge på for disse også. Se egen veiledning nedenfor.
  • Ved førstegangsoppstart av Outlook vil din e-postboks lastes ned. Hvis postboksen er stor, kan dette ta et par timer. I denne perioden vil noen brukere oppleve at Outlook responderer tregere enn vanlig, og at ikke alle elementer er på plass. Etter at prosessen er utført denne ene gangen, vil responsen i Outlook være bedre enn noen gang.
  • E-post på din mobiltelefon må settes opp på nytt, denne opplevelsen er nå mye enklere enn før. Se veiledninger nedenfor.
  • Bruker du Medarbeideren må du legge inn e-post adresssen din på nytt for at synkroniseringen skal fortsette å fungere. Bruk da full e-post adresse i feltet for "Exchange brukernavn".

Trenger du mer hjelp?

Veiledning i forskjellene fra gammelt til nytt skrivebord, veiledning for nytt oppsett på mobil og veiledning for tilgang til delte e-postbokser, er tilgjengelig nedenfor.

Har du behov for ytterligere hjelp, ta kontakt med oss på telefon 21 06 07 08, eller servicedesk@kirkepartner.no.

Vi håper du får en fantastisk opplevelse med nye Kirkepartner Skrivebord!

Kontaktinformasjon for Kirkepartner

Besøksadresse: