Ber om fred

Kirkenes verdensråd og Den norske kirkes biskoper inviterer til bønn for Gaza og Israel. Be en bønn og tenn et lys der du er – eller digitalt på kirkens bønnevegg.

Kirkenes verdensråd og Den norske kirkes biskoper inviterer til bønn for Gaza og Israel. Foto: Den norske kirke.

Kirkenes verdensråd er verdens tverrkirkelige organisasjon, som rommer over 340 trossamfunn med over en halv milliard medlemmer.

Tirsdag 17. oktober oppfordrer organisasjonen til en global bønne- og fastedag for Gaza og Israel.

– Vi biskoper i Den norske kirke er samlet til bispemøte, og tar del i den globale bønnedagen sammen med hele fellesskapet i Kirkenes verdensråd, skriver preses Olav Fykse Tveit på sin Facebook-side.

Bli gjerne med å be sammen med kristne over hele verden. Tenn et lys for alle berørte, i kirken, i hjemmet, på jobb eller digitalt på Den norske kirkes bønnevegg. Bli med å be om fred.

Vi ber om fred for Jerusalem og for alle som knytter sine håp til denne byen. For israelere og palestinere som lider.

Gud, la de mektige lederne besinne seg! Fyll dem med mot til å skape fred! Vær skjold og vern for alle som blir angrepet i denne krigen. Må rettferdig fred bli virkelighet.

Gud, hør vår bønn!