Søndagsskole for voksne: Var Jesus profet?

Kan man bli profet i 2022? Er for eksempel Greta Thunberg en profet? Og var Jesus det? Hva betyr profetene for oss som er kristne i dag? Det spør Solveig Kloppen prestene Trond og Silje om i episoden om profetene i podkasten Søndagsskole for voksne

Silje, Trond og Solveig spør seg hva det vil si å være en profet. Var i det hele tatt Jesus profet?

I podkasten Søndagsskole for voksne møter du programleder Solveig Kloppen, prestene Trond Bakkevig og Silje Kivle Andreassen, livets store spørsmål, Bibelens første fortellinger og spennende diskusjoner.

Hver søndag fremover slippes episodene i sesong 3, der du får dykke ned i mange av Bibelens store fortellinger. En av dem handler om profeter.

Episode om profetene – Var Jesus en profet?

Hva er en profet? Hva gjør profeter? Kan man være profet i egen tid? Og hvorfor lå Jona tre dager i hvalens buk?

Programleder Solveig Kloppen, prestene Trond Bakkevig og Silje Kivle Andreassen snakker om noen av de viktigste profetene i kristendommen, og spør seg hvilken rolle disse har hatt i vår tid.

Hør episoden her.

Bli kjent med Bibelens rike persongalleri

I podkasten går Silje, Trond og Solveig gjennom noen av Bibelens profeter. Men Bibelen består av et rikt persongalleri av kvinner og menn vi får bli kjent med.

Bibelselskapet har laget et stort persongalleri over mange av dem. Klikk deg inn for å lese om profeter og andre viktige personer fra vår bibel.

Klikk her for å komme til Bibelselskapets persongalleri.

Hør Sesong 3 nå

Finn de nyeste episodene der du lytter til podkast. Acast | Spotify | Apple

Podkasten søndagsskole for voksne spilles av på en mobil