1-års vikariat som prostiprest Hadeland og Land prosti

Hadeland og Land ligger sentralt plassert i Hamar bispedømme. Her er det gode muligheter for friluftsliv, og samtidig nærhet til urbane kvaliteter.

Vikar som prostiprest Hadeland og Land prosti - kan det være deg ?

Inntil 50 % av arbeidstiden er knyttet til Jevnaker menighet der den bl.a. skal ha konfirmantundervisning i tillegg til tjenesteuker. Det er egen kontorplass på Jevnaker menighetskontor, og prostipresten deltar også i stabsmøter der.

Hadeland og Land prosti strekker seg rundt Randsfjorden, og dekker de 5 kommunene Nordre Land, Søndre Land, Gran, Lunner og Jevnaker, med ca 42.000 innbyggere til sammen. Prostiet betjenes pt. av 12 prester medregnet prostiprest og prost. Prostens administrasjon er lokalisert til Gran. Prostiet inngår i beredskapsområde med Toten prosti.
Om du ønsker å foreta et besøk før du bestemmer deg for å søke, er du velkommen til å gjøre det på vår regning.

Hele utlysningsteksten leser du her.