Bergen kirkelige fellesråd (BKF) har nå ledig 100% fast stilling som seniorrådgiver i kirkebyggavdelingen. BKF forvalter 35 kirkebygg, 4 kapeller, driftsbygg og store eiendommer (gravplasser og kirkeparker m.m.) Alle kirkene, og mange av de andre byggene, har ulik grad av kulturhistorisk vern.
Forvaltningen består av eiendomsmassens daglige drift og av større og mindre prosjekter innenfor rehabilitering og nybygg. Mens byggherre og bestiller-rollen ligger hos BKF, kjøper vi de fleste tjenester innenfor drift og investering fra egenregiselskapet Akasia.
Kirkebyggavdelingen skal nå grunnet stor arbeidsmengde utvides med en seniorrådgiver. Du må ha kompetanse og erfaring som gjør at du kan ta selvstendig ansvar, men må samtidig være villig til å jobbe med detaljer.
Søknadsfrist 12.01.2025
Søk på stillingen på Webcruiter
Arbeidsoppgaver
- Sikre profesjonell forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av bygg og anlegg, med spesiell vekt på kirkebyggene.
- Prosjektledelse av små og store prosjekter, samt drift.
- Utredninger, samt saksbehandling på fagområdet (kommunal, kulturminnefaglig og kirkelig saksbehandling)
- Innkjøp
- Kontraktsoppfølging
- Søknadsskriving
- Kontakt med publikum og samarbeidende bedrifter
I valg av søker vil vi legge vekt på følgende egenskaper, erfaring og kompetanse, uten at dette nødvendigvis er absolutte krav.
Kvalifikasjoner
- Utdanning på bachelor-nivå eller høyere, fortrinnsvis innen byggfag
- Minimum 5 års erfaring fra byggeprosjekter
- Førerkort klasse B
- Byggfaglig kompetanse
Det er ønskelig med:
- Erfaring med- og/eller utdanning innen prosjektledelse
- Anleggsfaglig kompetanse
- Erfaring med forvaltning, drift og vedlikehold (FDV)
- Erfaring med offentlig saksbehandling
- Kontraktskompetanse
- Innkjøpskompetanse, spesielt innenfor offentlige anskaffelser
- Erfaring med forvaltning av kulturhistoriske bygg
- Erfaring med forvaltning av kirker eller kulturbygg
- Erfaring med arbeid med bærekraft
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å prioritere oppgaver i en travel hverdag
- Løsningsorientert og fleksibel
- Interesse for kontinuerlig forbedringsarbeid
- God økonomiforståelse, beslutnings- og gjennomføringsevne
- God på nettverksbygging
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Personlig egnethet for stillingen blir vektlagt.
Vi tilbyr
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et bredt faglig arbeidsfellesskap
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn- og arbeidsvilkår reguleres av tariffområdet knyttet til Kirkens arbeidsgiverorganisasjon (www.ka.no) og Bergen kirkelige fellesråds Personal- og arbeidsreglement
Bergen kirkelige fellesråd (BKF) bygger og forvalter kirkebyggene og gravplassene i Bergen og har ansvar for gravplassmyndigheten på vegne av alle byens innbyggere. BKF ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for Den norske kirkes 25 menigheter i Bergen og er arbeidsgiver for om lag 160 ansatte med kirkevergen som daglig leder. Vår visjon er "Mer himmel på jord".
Bergen kirkelige fellesråd skal være en arbeidsplass med rom og respekt for mangfold, uavhengig av hudfarge, alder, kjønnsidentitet, funksjonsevne eller legning. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Bergen kirkelige fellesråd er ikke underlagt offentleglova i ansettelsessaker, og innhenter derfor samtykke fra søkerne før det utarbeides offentlig søkerliste. Dette er av hensyn personvern, jf. personopplysningsloven artikkel 7.3.
Søknadsfrist 12.01.2025