Søndagsandakt 3. mai

Søndagsandakt ved kapellan Camilla Kofoed-Steen i Smia kapell. Medvirkende: Govert van den Brink, Reidun Selsjord og kantor Rudolf de Beer.

Søndagsandakt 3. mai

Det er fortsatt påsketid- og nå virker det som Jesus leker med disiplene. Jeg kjenner at det skaper med uro enn glede! Og jeg kan kjenne meg igjen. I dag skal vi høre ord fra Johannes evangeliet, og når det er Uro som får gjelde, hvor finner vi da fast grunn?

No livnar det i lundar, Tekst: Elias Blix. Melodi: Ludvig M.Lindeman N13 nr 844

1)No livnar det i lundar, no lauvast det i li, den heile skapning stundar no fram til sumars tid.

2)Det er vel fagre stunder når våren kjem her nord og atter som eit under nytt liv av daude gror.

11)Du vår med ljose dagar, med lengting, liv og song, du spår at Gud oss lagar ein betre vår ein gong,

12)då me med vigsla tunge, med kjærleik heil og klår, alt utan brest og sprunge skal lova Herren vår! ……………………………………………………………………………………

Alle: Vår Far i himmelen! La navnet ditt helliges. La riket ditt komme. La viljen din skje på jorden slik som i himmelen Gi oss i dag vårt daglige brød, Og tilgi oss vår skyld, slik også vi tilgir våre skyldnere. Og la oss ikke komme i fristelse, men frels oss fra det onde. For riket er ditt og makten og æren i evighet. Amen

…………………………………………………………………………………..

N13 nr 854 No stig vår song Tekst: Edvard Hoem Melodi: Håkon Berge

1) No stig vår song, vår takk til Gud for denne gode verd, for havets salt, for regn og sol og himlens stjernehær. Vi takker deg for storm og frost, og snø som fell så stilt mot jord. Vi takker for den mørke natt, og vårens tid, for alt som gror.

2)No stig vår song, vår takk til Gud for nådens korte tid. Da skapte du vår vakne sjel som lid når andre lid! Ditt tålmod lindrar gamle sår, men dagleg blir din skapning krenkt. La rettferd fylle tusen år! Trøyst våre barn, møt deira lengt!

3)No stig vår song, vår takk til Gud, for denne heim, vår jord, for barnesmil og voggesong og heite kjærleiksord! Vi takker for kvar nyfødt dag da våre sansar opnar seg, for tankens glans, for hjarteslag og alle under på vår veg.

4)No stig vår song, vår takk til Gud for Han, som er vår fred. Når Kristus sprenger dødens rom, fell siste stengsel ned. Da stig vår song, vår takk til Gud for spor på strand, for bølgjers slag: Kom natt, kom søvn kom morgongry kom evig sommars lyse dag.

Dele-knapper kan ikke vises uten at du samtykker til bruk av funksjonelle cookies. For å gjøre dette må du trykke på knappen helt nederst i venstre hjørne og marker sjekkboks for funksjonelle cookies og deretter klikke på \"Oppdater samtykke\". Evt. klikk på \"Godta alle cookies\" for å godta alle kategorier av cookies. Deretter må du laste siden på nytt.

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"