Ledige stillinger i Harstad kirkelige fellesråd

Kontormedarbeider 100% stilling

Ansettelsen av ny medarbeider i administrasjonen gjennomføres som ledd i en omstilling.

Dette innebærer at den som ansettes vil ivareta flere ulike arbeidsoppgaver/ funksjoner slik at vi blir bedre i stand til å overlappe hverandre ved ferieavvikling og fravær.  Vi mener at dette også bidrar til økt trivsel blant våre medarbeidere.  Vi ser for oss at når vi har gjennomført omstillingen vil de administrative arbeidsoppgavene ivaretas av 4 hele stillinger. 

Vi er ute etter en person med variert yrkeskompetanse som kan ivareta ulike funksjoner. Ved ansettelse vil en forsøke å tilpasse oppgavene til søkerens kompetanse og erfaring.

Arbeidsoppgaver:

Regnskap og lønn.

Vi benytter i dag eksternt regnskapskontor, men vi har hovedansvaret for den daglige oppfølging og tilretteleggingen.  Dette gjelder regnskapsbilag, lønnsunderlag mv. samt personaladministrative oppgaver. 

Den som ansettes vil etter hvert få et hovedansvar for administrative oppgaver for menighetene. 

Dette omfatter;

  • løpende behandling av regnskapsbilag.
  • utarbeidelse av budsjetter og løpende oppfølging og rapportering til menighetsrådene.
  • deltakelse på ulike møter for å få til en god samhandling.
  • hovedansvar for utarbeidelse av offentlige statistikker og rapporter.

 

  • Gravplassadministrasjon. 
  • Vi har ambisjon om at vi skal effektivisere dette arbeidet ved å ta i bruk nye digitale hjelpemidler som vi bidra til en effektivisering av arbeidet.  Den som ansettes vil bli delaktig i denne prosessen.

 

  • Hjemmeside/ sosiale medier. Den som ansettes vil bli delaktig i arbeidet med løpende ajourhold av våre hjemmesider og bruk av sosiale medier. Vi ivaretar også felles annonsering i HT og den som ansetter vil også bli involvert i dette arbeidet.

 

  • Øvrige oppgaver
  • Dåp, mottak av henvendelser, tilrettelegging til dåpssamtale.
  • Vielser, håndtere alle praktiske gjøremål i denne sammenheng. journalføring, e-kirkebok
  • Utleie av lokaler til ulike formål.  Direktehenvendelser og via byråer.
  • Saksbehandling

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse og erfaring innen lønn og regnskap. Høyskoleutdanning 
  • Kunnskap og erfaring med regnskapsførsel innen det offentlige vil være en fordel.
  • Gjerne erfaring fra generell personaladministrasjon 
  • Kjennskap til gjeldende lov- og avtaleverk på området lønn og fravær 
  • Generelt god it-kompetanse. 
  • God evne til å uttrykke deg muntlig og skriftlig.
  • Relevant erfaring vil kunne kompensere for manglende formell utdannelse.

Personlige egenskaper:

Den som ansettes må være strukturert, nøyaktig og like å jobbe i team /-og jobbe selvstendig. Du er strukturert, nøyaktig og løsningsorientert, har stor arbeidskapasitet.  Praktisk erfaring og egnethet vil vektlegges ved vurdering av kandidater til stillingen.  Det er viktig at du er positiv og kan yte god service.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale 
  • Gode pensjonsordninger i Harstad kommunale pensjonskasse 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Kontor sentralt i Harstad
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver

Annet:  

Den som ansettes må være medlem av den norske kirke.

Elektronisk søknad med CV, vitnemål og referanser må sendes via vårt elektroniske system på https://8007.webcruiter.no/Main/Recruit/Public/4344116329?link_source_id=0

. Søknad på epost godtas ikke

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"