Ny rammeavtale for lønn, personal og regnskap

I løpet av første halvdel av 2022 vil det være på plass ny rammeavtale for LPR, også kjent som lønn, personal og regnskap. Dette er rammeavtaler som alle enheter i trossamfunnet kan benytte seg av.

Nytt system for LPR vil være på plass i løpet av første halvdel av 2022. Foto: Jarle Hagen/Den norske kirke

Hovedprosjektet for anskaffelsen er i full gang med utarbeidelse av anbudsdokumenter, og vil lyse ut anbudet på Doffin i desember 2021.  Målet er at ny avtale skal være signert og klar for implementering innen sommeren 2022. 

Anskaffelsen vil erstatte dagens avtale med Aider (tidligere Tet) og vil omfatte tilgang, drift og forvaltning av system for lønns-, personal- og regnskapstjenester. Systemer som omfattes av dagens avtale videreføres (Xledger, Aditro, LaboraTID, WinTid).

Det er et overordnet mål for kirken å etablere og utvikle felles løsninger for alle kirkelige organisasjonsenheter. Ny felles avtale skal bidra til å gi Den norske kirke opplevd merverdi ift. dagens løsninger slik at flest mulig fellesråd tilknytter seg ny avtale. Videre er det et mål at systemene bidrar til å effektivisere og forenkle drift, administrasjon og forvaltning av system og tjeneste.  

Styringsgruppe for anskaffelsen består av ressurser fra både rettssubjektet Den norske kirke og fellesrådene, og den nye avtalen skal være et tilbud for alle enheter i trossamfunnet Den norske kirke (både rDnk og fellesrådene).

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"