Søk tilskudd fra OVF innen 23. november

Hamar bispedømmeråd minner med dette om anledningen til å søke om tilskudd til kirkelige formål fra avkastningen til Opplysningsvesenets fond (OVF). Fristen for å søke midler for 2021 er 23. november 2020.

Søk tilskudd fra OVF innen 23. november

Lokale og regionale organisasjoner og råd kan søke om tilskudd til lokale eller regionale prosjekter innenfor følgende satsningsområder: Diakoni, kirkemusikk og kultur, barn og unge, gudstjenesteliv og samisk kirkeliv.

Følgende opplysninger må være med:

• Søknadssum, prosjektbeskrivelse og et budsjett for prosjektet.
  • Hvilket/hvilke av de fem satsningsområder tiltaket vil falle inn under.
  • Organisasjonens / rådets organisasjonsnummer og bankkontonummer for eventuell utbetaling av tilskudd.
  • Kontaktinformasjon til organisasjonen med navn, telefonnummer og e-postadresse
    på kontaktperson.

Tilskuddssøknader til prosjekter i regi av frivillige organisasjoner bør skje i samarbeid med lokale menigheter, eller være anbefalt av menighetsråd. Det vil kunne bli stilt krav om regnskapsrapportering på anvendelse av midlene, samt rapportering på måloppnåelse.

Hvis prosjektet er tenkt videreført over flere år, må dette komme fram av søknaden. Det vil likevel kun være mulig å gi tilskudd for ett år av gangen. Det må derfor søkes på nytt for senere år. Det medfører at pågående prosjekter som tidligere har fått støtte, også må søke
på nytt for 2021.

Vi ber om at prosjektet det søkes om midler til skal være av et slikt omfang at omsøkt beløp er minst kr. 15 000,- for 2021.

Vi oppfordrer til å bruke dette søknadsskjemaet: Søknadsskjema