Velkommen som prest til Trysil

De er norges største skidestinasjon, er omringet av Sverige på tre kanter, er inspirasjonskilde til flere store norske diktere, og nå - er de på jakt etter en ny prest. Ja, ikke bare en - men to!

Her er det nattverd for konfirmanter i Trysil : Helga M Berg

I Trysil får du jobbe midt i smeltedigelen mellom mange kulturer. Kommunen har mange fastboende, men det er både hytteboere, gjestearbeidere og en rekke gjester fra mange kulturer.

Nå lyser vi ut en 100 % stilling som sokneprest, og en 100% stilling som kapellan. Begge stillingene får arbeidssted på kirkekontoret i Trysil.

Soknepreststillingen får ansvar for fire sokn, og kapellanen har også tjenestested i alle soknene, i tillegg til et særlig ansvar for trosopplæringen.

Trysil har både urbane kvaliteter som restauranter og spisesteder og kulturtilbud, og i tillegg det beste fra bygda med god boltreplass, sports- og friluftsaktiviteter.

Ta en tur på besøk da vel, og se om Trysil er stedet for deg.

Søknadsfrist er 19. januar, og fullstendig utlysing ligger i lenker under.