Eldrid Eide Røyneberg blir ny stiftsdirektør

Eldrid Eide Røyneberg kommer fra stillingen som assisterende stiftsdirektør, og har vært konstituert siden Ole Edvard Wold-Reitan sluttet i august.

Eldrid Eide Røyneberg blir ny stiftsdirektør

- Jeg takker for tilliten, og gleder meg som stiftsdirektør til å fortsette det gode samarbeidet med alle de dyktige og kompetente medarbeiderne i Oslo bispedømme. Kirken står overfor mange utfordringer både nasjonalt og regionalt, og jeg kjenner på både motivasjon og glede over å være med på å finne de gode løsningene for folkekirken framover. Sammen skal vi fortsette å gjøre kirken i Oslo bispedømme levende, nær og tilgjengelig! sier Røyneberg.

En stiftsdirektør er et bispedømmes øverste administrative leder, og biskopens nærmeste medarbeider.

Oslo bispedømmeråd tilsatte Røyneberg som ny stiftsdirektør i møte 23. september. Bispedømmerådets leder, Gard Sandaker-Nielsen, er fornøyd med avgjørelsen.

- På vegne av Oslo bispedømmeråd vil jeg gratulere Eldrid Eide Røyneberg med stillingen som ny stiftsdirektør. Som personalsjef/assisterende stiftsdirektør har hun i mange år vært del av ledelsen i bispedømmet. Hun er en erfaren leder med god kjennskap til både utfordringene og mulighetene folkekirken har i bispedømmet. Jeg ser fram til fortsatt godt samarbeid.