Fagdag for kirkemusikere

KIRKUS inviterer til fagdag for kirkemusikere 16. juni i Bø kyrkje. Det er tidligere kantor i Skien kirke, Ghislain Gourvennec, som gjester bispedømmet vårt denne dagen med en fagdag der både undervisning og konsert står på programmet.

Fagdag for kirkemusikere

Fagdag for kirkemusikere finner sted fredag 16. juni kl. 10-14 i Bø kyrkje og temaet blir: «Claviorganum og musikk av Bach/Buxtehude»
Kantor Ghislain Gourvennec vil ha et tredelt opplegg: Undervisning i orgelrepertoar av Bach/Buxtehude, presentasjon av hans claviorganum, som er et «cembalo og orgel i ett», og endelig en liten konsert der han selv spiller på sitt instrument.

Ghislain er kantor i Stokka kirke i Stavanger, frilansmusiker og universitetslektor ved Universitetet i Stavanger. Han har tidligere vært kantor i Sola, Sandnes og i Skien kirke i 2009-2011. Han har diplomutdannelse fra Norge og Frankrike, og har gjort en rekke konserter med kammerensembler og orkestre. Han har spilt inn samlede orgelverker av Henrik Ødegaard i Skien kirke og verker av D. Buxtehude på orglene i Sirdal. I tillegg til sin karriere som utøver, underviser Ghislain ved Universitetet i Stavanger, Stavanger katedralskole og Orgelskolen Christine, ved Stavanger kulturskole.

Du kan se og lese mer om Ghislains instrument her

Deltakeravgift:
Aktive deltagere (som får en liten «spilletime» med Ghislain mens de andre hører på): 500 kr.
«Passive» deltakere: 300 kr. Dette inkluderer en enkel lunch.
Påmelding innen 17. mai til:
Kirkus v/ Henrik Ødegaard, heoedeg@online.no eller 905 77 950.