Fagdag om konfirmanter

Jobber du med konfirmanter i menigheten din og vil lære mer om konfirmantundervisning? Da inviterer vi til fagdag i april 2024, både i Kristiansand og i Porsgrunn.

Kjære alle som jobber med konfirmanter!

Vi inviterer til en spennende fagdag om konfirmanter.

Vi er så heldige å ha med oss 3 dyktige bidragsytere, som på hver sin måte skal snakke om hvordan vi kan gjøre konfirmasjonsundervisningen best mulig.

Fagdagen blir kjørt to ganger:

• 18. april Porsgrunn: Nye Østre Porsgrunn kirke, Kirkebakken 26
  • 25. april Kristiansand: Flekkerøy kirke, Vragesløyfen 1

Innholdet er tilnærmet likt begge steder. For å få mest ut av fagdagen anbefales det å komme minst to fra hver menighet som har med konfirmantene å gjøre.

09.30     Kaffe og frukt

10.00     Velkommen v/Steffen Eikenæs og Mia Markussen

10.15     Presentasjon av nye Konfirmantbibelen v/Bendik Vollebæk

- Konfirmantbibelen fornyes, både som fysisk utgivelse og med en ny digital verktøykasse. Målet er å bidra til at konfirmanter og andre ungdommer blir kjent med den store historien i Bibelen og kan koble den til sin egen historie. Hvordan og hvorfor lese bibelen med ungdom?

11.00     Pause

11.10     Grupper

11.50     Lunsj

12.50     Presentasjon av nye Delta og Konflogg v/Brage Midtsund

- et helhetlig konfirmantopplegg bestående av mange deler. I år har IKO gitt ut en revidert versjon av boka Konflogg. Språket er oppdatert for å gjøre den mer aktuell for ungdommer i dag.

13.35     Grupper

14.15     Pause

14.25     Workshop, Snakke Kort v/ Janne Dale Hauger

- i Konflogg finner du nå også digitale snakkekort til flere av temaene, som IKO har utviklet i samarbeid med BlåKors. Janne Dale Hauger fra BlåKors er med og holder en workshop om hvordan snakkekortene kan bidra til å bygge relasjoner med ungdommene i konfirmanttiden.

15.10     Oppsummering

• Vel hjem!

Påmeldingsfrist 11.04.24 for fagdagen i Porsgrunn, og 18.04.24 for fagdagen i Kristiansand.

Påmeldingslenke:

Porsgrunn 18. april: Checkin — påmeldingssystemet som er regnskapets bestevenn

Kristiansand 25. april: Checkin — påmeldingssystemet som er regnskapets bestevenn

Vær tidlig ute med å melde deg på. Spre gjerne invitasjonen til alle som jobber med konfirmanter på din arbeidsplass.

Dere får servert en god lunsj. Matallergi noterer du i påmeldingen.