Good friday for konfirmanter

I mange år har flere menigheter i Skien prosti sammen med Skjærgårds Live arrangert «Good Friday». En minifestival lokalt for konfirmanter. Det har vært en suksess, og skjærgårds Live ønsker nå å tilby dette konseptet for flere menigheter.

Good friday for konfirmanter

HVA ER GOOD FRIDAY?
«Good Friday».  er et konfirmantopplegg laget av Skjærgårds LIVE. Det er en kveld fylt med forkynnelse, konkurranser, mat og partystemning!  Det skal være en ferdig “pakke” som er lett for kirker å «booke».

HVA ER MÅLET MED GOOD FRIDAY?
Målet er at det skal være et stort arrangement som er proft og kult, og skaper en fellesskapsfølelse for konfirmantene. Det kan passe å arrangere for én menighet, men også flere sammen. Konfirmantåret er et viktig år, fordi her kan konfirmantene finne en tilhørighet til kirka. Det er et ønske å koble på ungdommer fra ungdomsarbeidet i kirken, slik at de også kan oppleve «Good Friday»! Vårt ønske er at ungdommene skal oppleve at kirken kan være gøy på en vanlig fredagskveld, med et tydelig budskap om Jesus.

«Det som er fint med å gjøre et slik samarbeid med Skjærgårds er at vi kan vise konfirmantene at vi er mange som står i kirken og gi de en smak på hva det vil si å være en del av storfellesskap. Og gøy å gjøre noe på så stor skala, som vi vanligvis ikke hadde hatt ressurser til.

Takknemlig for dette samarbeidet.»

-        Lars Frønes, ungdomsarbeider i Gjerpen kirke

«Fantastisk deilig å kunne ta med konfirmantene til et gjennomtenkt og godt opplegg som fungerer! Mange står ganske alene om konfirmantarbeidet på sine arbeidsplasser og da er det ikke alltid enkelt å gjennomføre større arrangementer. Det at vi kan benytte oss av Skjærgårds til både Kick off og Good Friday er veldig fint. Det nye opplegget er også tilpasset slik at det er en sammenheng mellom nettopp disse to arrangementene, og gjennom samarbeidet fikk vi til en god vinkling inn imot konfirmanttiden.»

Bente Kristine Thoresen, Barne- og Ungdomsarbeider i Borgestad kirke.

ØNSKER DU DETTE I DIN MENIGHET?

Les mer på www.sglive.no/good-Friday , eller ta kontakt med helene@sglive.no