Nye ambassadørmenigheter

Vi har gleden av å presentere våre nye ambassadørmenigheter: Vegårshei, Mandal, Siljan og Lyngdal.

Siljan menighet v/kirkeverge Johnny Stene og menighetsrådformann Brynjar Rismyhr, Hege Anita, Bufetat.

Med enkle diakonale grep bidrar disse menighetene til å synliggjøre behovet for flere fosterhjem. En ferdig tekst til nettside og menighetsblad, plakater trykt med kirka og Bufetat sine logoer, besøk av Bufetat som innslag på et arrangement, er bare noen eksempler på hvordan menighetene konkret kan bidra.

Å være ambassadør er først og fremst viktig for de om lag 100 barna som venter på fosterhjem i vår region. Samtidig er det et tydelig signal om at vi som kirke og menighet viser at vi er med og tar et viktig samfunnsansvar for noen av våre aller mest sårbare.

For et barn kan det vi er med på å bety en enorm forskjell. Det kan bety en trygg oppvekst!  Ta kontakt med diakonirådgiver, så kan også din menighet bli ambassadør!

Vegårshei menighet v/kirkeverge Maria Taxerås og Jimmy Gonzalez, Bufetat

Mandal menighet v/diakonimedarbeider Thor Anders Puntervold og Irene Sande, Bufetat

Lyngdal menighet v/ diakon Siri Syrstad, Irene Sande, Bufetat