Nytilsattekurs for trosopplærere

Det arrangeres nytilsattekurs i Kristiansand 24. april for deg som jobber med trosopplæring for barn og unge.

Nytilsattekurs for trosopplærere

I samarbeid med Kirkevergelaget og KUFO (Kirkelig undervisningsforbund) arrangeres NYTILSATTEKURS 24.april kl. 0930-1400 i Bulsalen, i Kristiansand. Kurset er for nytilsatte som jobber med barn/ungdom og trosopplæring, og er nytilsatt i koronatid, eller er nylig tilsatt i menigheten!

Velkommen til å bli kjent med andre nytilsatte samt få en grunnopplæring i temaer som kan hjelpe deg i jobben din.

-Den norske kirke (struktur, forhold mellom fellesråd og menighetsråd mm.)
-Trosopplæringen (planer, års rapportering, generell forståelse)
-Arbeidsforhold (avtaler og timetelling)
-Rolleavklaring mellom de ulike stillinger
-Frivillighet, rekruttering av nye
-Forventninger, indre og ytre
-Veiledningsmuligheter
-Fagforeningsinfo

Pris: kr.200,-
Frukt og kaffe kl. 0930 og lunsj kl.11.30.
Ta med pc!
Adr. Bulsalen, Gyldenløves gate 11, Kristiansand (rett ved Domkirken)

Vi som vil delta i samtale og gi undervisning er Helene Horverak (Kirkeverge i Birkenes, Kirkevergelaget), Håkon Kringlebotn (Kateket i Oddernes, KUFO) og undertegnede.
Kurset blir en blanding av samtaler rundt bordet og undervisning.
Målsetting med kurset: Bli kjent, utveksle kontaktinfo, skape en trygg setting for spørsmål, forstå virksomheten bedre.

Påmelding: frist 15.april til: bf692@kirken.no